Erik değil Ülke olan MALTA !:)


Yaz geliyoooorrrr ee o zaman; MALTA!



Açıkçası arkadaşım Malta'ya taşınmadan önce, oranın bir Ülke olduğunu bilmiyordum:( Sonrasında gidince de ne kadar güzel bir yer olduğunu gördüm ve iki kere gittim:) İlk gittiğim de hem eylül sonu olmasıyla tam anlamıyla yaz değildi hem de 3 gün kalmıştım o yüzden biraz arkadaşımla hasret giderme gibi olmuştu. İkinci kez gittiğim de ise kesinlikle Malta'nın yaz tatili olarak ne kadar doğru tercih olduğunu anladım. Diğer Avrupa Ülkelerine göre uygun bir kere. İngilizce öğrenmek için gelen insanlar sayesinde dönemlik dolulukları oluyor. Hem ucuz olsun hem de Türkiye'ye yakın olsun diye herkesin tercihi Malta'dan yana. Bana sorarsanız bu iş için Kanada'ya gidin derim :) Malta bir ada bir kere bu konu da anlaşalım:) ve bu Ada Avrupa Birliği Ülkesi, bu sebeple schengen vizeniz olmadan bu minnoş adaya giremezsiniz. Malta'da şehirden şehir'e yürüyerek geçebilirsiniz. Bu biraz garip geliyor ama değişik bir duygu. Gençlerin uğrak yeri ve Uluslararası bir Ülke Malta, bu sebeple gece hayatı da bir o kadar renkli. Denizi desen Akdeniz'in vermiş olduğu tüm güzelliklerin bir bütünü.

Şimdi gelelim Malta'ya nasıl gitmeli, ne yapmalı, nereye gitmeli, ne yemeli ne içmeli:)



Bir kere Malta'ya Türkiye'den direk uçuş yalnızca THY'den var ve fiyatlar açıkçası biraz daha pahalı, bana göre en azından ( 280TL'ye İtalya bileti aldığımı düşünürsek:)). İlk gidişim de de ikinci gidişimde de 800TL gibi bir ücret vermiştim. Kalacak yer ile ilgili ne yazık ki bilgi veremeyeceğim çünkü arkadaşımın evinde kalıyorum.

Malta'ya bir kere yazın gidin. Kışın hiç gitmesem de bence uygun tarihler Mayıs - Eylül arası. Hem çok fazla yabancı var hem de çok cıvıl cıvıl.

İlkinde 2015 yazında Eylül'de gitmiştim, ikincisinde ise Ağustos ayında bana göre en güzel zamanında oradaydım. Belki size göre çok sıcak gelebilir bu aylar ama ben seviyorum sıcağı bunaltıcı olsa dahi:)






Peki nerelere gidelim?

Yukarıda gördüğünüz fotoğraflar Valletta'da çekildi. Burasının havası o kadar güzel ki evler çok eski durmasına rağmen çok güzeller tarihi bir hava var sokaklarında. Her sokağına girin kesin ve sonrasında yorulunca kayalıklardan denize girin:) Şehrin içinde öyle kumlu bir plaj yok ama herkes kayalıklardan mis gibi denize giriyor ve bence çok eğlenceli:) Düşünsenize, çalışıyorsunuz ve öğle aranızda hadi ben bir denize girip geleyim diyorsunuz resmen dream:)) Aslında Kanadadayken bende öyleydim. İşten veya okuldan çıkınca eğer saat geç değilse gidiyordum sahile bir denize girip sonra eve giderdim. Hey gidi günler hey şimdi sahile yürüyüşe zor gidiyorum. 



 


Bir başka yer ise fotoğraflardan görmüştüm gitmeden önce dedim ki kesin oynamışlar fotoğraflarla böyle bir yer olamaaaz ama yanılmışım 'Popeye Village' yani Temel Reisin köyü. Burası Malta’nın Melliena Bölgesinde yer alan 1980 de Robin Williams’ın başrolde olduğu “Popeye” adlı müzikal film için inşaa edilmiş. Film işi bitince de Malta halkı buraya sahip çıkıp yok olmasına izin vermemiş ve şu anda bir müze ve eğlence merkezi olarak hizmet görüyor.



Peki buraya nasıl gideceğiz?

Otobüsle gelmek isterseniz ki bu bence en mantıklı yol çünkü bence araba kullanmak burada kafa karışıklığıJ Çünkü direksiyonlar bize göre ters tarafta ve trafik ters gidiyor haliyle. Bence Maltanın merkezi diyebileceğimiz, Valletta’dan 37, 41, 42 numaralı otobüslere binerek Ghadira’ya ulaşın buradan saatte bir (Geliş saatiniz nedeniyle bir miktar beklemek zorunda kalabilirsiniz. ) kalkan 237 numaralı otobüsle (9.20-17.20 arası) ulaşabilirsiniz; ama yürüyebilirsiniz zaten otobüsten inince güzel bir sahil, kumsal sizi karşılıyor ama ben o sıcakta yürümeyi göze alamamıştım. Girişler ücretli ve genelde içerisi çocuk dolu. Benim tavsiyem içeriyi bir gezin isterseniz ama kesinlikle denize girmek için ve dinlenmek için tam karşısında kayalıkların arasında gidebileceğiniz bir yer var orada denize girin mis gibiJ

BLUE LAGOON !





Bir diğer mutlaka gidilmesi bir yer ‘Blue Lagoon’. Ben ilk gidişimde ne yazık ki gidememiştik çünkü hava rüzgarlıydı ve oraya botla gitmeniz lazım veya turlar tur botlarıyla götürüyor. Biz arkadaşımın arkadaşlarıyla gitmiştik. Aslında ben oraya gittiğim de çok şanslıydım çünkü hep Malta’lı insanlar tarafından gezdirildim. Hayalimdi buraya gitmek ve çok güzel bir denizi vardı. Siz Valletta’dan yat turuyla gidebilirsiniz zaten göreceksiniz bizim burada Marmaris, Bodrum sahillerinde alışık olduğumuz yat turlarından burada da oldukça var.













GOZO ADASI !

Bir diğer mutlaka gidilmesi gereken bir yer. Bu da Blue Lagoon gibi yat turları ile gidebileceğiniz bir lokasyon ama biz botla gitmiştik ve çok eğlenceliydiJ Biz gece Gozo’nun merkezine yemek yemeğe gitmiştik, onun dışında aslında botta vakit geçirip denize girdik. Gozo’nun belki de Malta’nın simgesi olan Azur Penceresi ise ben gittiğimde fırtınadan dolayı yıkılmıştı. Küçük bir dipnot; Game of Thrones burada da çekilmiş.




Ne Yiyelim? Ne içelim?

Aslında baktığımız da diğer Avrupa Ülkelerine göre gayet uygun diyebilirim. Hem tatil yapıp hem eğlenebileceğiniz güzel bir ada. Ne yenir dersek, Akdeniz iklimi olan yer de Balık türü şeyler güzel oluyor ama her çeşit yemek var. Benim size özellikle Malta’da şunu yemeden dönmeyin diyebileceğim bir şey yok. Bir de biraz İtalya havası olduğu için kahveleri güzel.
Ben Prosecco’yu çok sevdiğim ve Türkiye’de çok pahalı olduğu için burada genelde Prosecco’yu tercih ettimJ Şarapları da güzel ve uygunJ







Bilmiyorum size ne kadar yardımcı oldu bu yazı ama benim şansım arkadaşımın orada yaşaması. Hiç bir yurtdışına plansız gitmeyi sevmem Malta hariç:) Yaz tatili için güzel bir tercih olduğunu düşünüyorum. Hazır yaz da geliyorken bir düşünün ama çabuk olun çünkü bilet fiyatları biraz yüksek.


Yorumlar

Popüler Yayınlar