Orman olan değil şehir olan BELGRAD !:)

Başlıktan da anlayacağımız gibi canım BELGRAD:) İnsanın gittikçe gidesi gelen yer ! Neden bu kadar çok sevdim burayı? Birincisi İstanbul'da yaşıyorsanız o zaman yeşilliğe doğaya hasretsiniz demektir, işte burayı en çok sevmemin nedeni kocaman kocaman parkları, etrafın yeşilliklerle dolu olması. İkinci neden insanları! İlk başta çok önyargı ile gittim ama asla tahmin ettiğim gibi olmadı. Üçüncü neden ucuz olması! Avrupa Ülkesi tadında ve gittiğim en ucuz Ülkeydi. Mutfağı bizim damak zevkimize yakın, leziz yemekleri ile beni kısacası büyüledi.

Hep gitsem de olur gitmesem de mantığındaydım. Hatta arkadaşım ile gidecektik ama maalesef son anda kendisi gelemedi ve tek gittim. Bu sebeple Hostel'de kaldım ama kaldığım Hostelde çalışanlar ve oda arkadaşım olan Yoga eğitmeni kızı çok sevdim:) Hostelimi bookingten son anda ayarladım diyebilirim. 'Stella Di Notte' adında ki hostel tam şehir merkezinde Belgrad meydanına 5 dakikalık yürüme mesafesinde idi. Resepsiyon çalışanı bana o kadar çok yardımcı oldu ki , bütün şehir planlamamı yaptı diyebilirim:) Her zaman söylemişimdir, bir şehri en iyi tabanlarınız ağrıyana kadar yürüyerek keşfedebilirsiniz..

Şimdi gelelim ne yaptım ne ettim. Bir saniye biletimi söylemedim:) Atlas globalden 380 TL ye aldığım ve Cuma sabahtan gidip, Pazar akşamı döndüğüm, her anımı dolu dolu yaşadığım mükemmel bir tatil oldu. Haziran ayında gittiğim için şansıma hava çok sıcaktı.



Kalemegdan ile başlayabilirsiniz herşeye:) Ben gittiğim ilk gün uçaktan indim, Hostelime eşyalarımı bıraktım ve Kalemegdan Kalesine doğru yola koyuldum. İşte beni büyüleyen kısım tam burada başladı! Hem hava müthişti hem manzara! Yeşilliğe saatlerce bakabilirdim ki öyle oldu:) Bir çok gezi grupları gördüm. Hatta bir Türk grubu gördüm ve isterlerse fotoğraflarını çekebileceğimi söyledim, teyze bana ne güzel türkçe konuştuğumu söyleyince bir kez daha anladım Türke benzemediğimi:)






 O teyzeye çektirdiğim fotoğraf:)))






Sonra tabi ki biraz acıkınca dedim güzel bir yerde yemek yiyeyim. Kesinlikle Skadarlija bölgesinde bir akşam yemeği yemelisiniz. Eskiden çingene bölgesi olarak bilinen ama şimdilerde bohem tarzıyla turistleri kendine hayran bırakan yer. Restaurantta otururken çok tatlı müzik çalanlar ve ilgili garsonlarla asla kendinizi yalnız hissetmeyeceksiniz:) ve yukarıda gördüğünüz et çokkk güzeldi:)



Burasıda tarihi Cumhuriyet meydanına başka bir açıdan bakış:)


Geldik gece hayatına! 
Evet bir çok insanın sadece gece hayatı için gittiği yer desek yanlış olmaz sanırım:) Gece hayatı çok hareketli ve gerçekten yorulmak nedir bilmiyorlar:) Ben ilk gece Kalemegdan da bir House müzik çalan konsere gitmiştim. Tabi ondan önce tanıştığım arkadaşlarım beni otoparkın içinde bulunan bir sürü mekanların olduğu bir yere götürdü. Herkes eğlenmesini biliyor burada bence:) 2. gecemde ise Savamala bölgesinde ki mekanlara ve nehir kenarında ki gece kulüplerine gittik ama ne yazıkki onlar la ile ilgili fotoğrafım yok:) Savamala sessiz gibi görünse de mekanların içi çok hareketli:)



Gelelim 2. günüme :) Tam bir aktivite günü! Yukarı da gördüğünüz kahveyi ben Sırp kahvesi diye sipariş ettim ki bildiğin double türk kahvesi çıktı.:)




veeee o güzel yer ADA CİGANLİJA !

Burası şehrin ortasında bildiğiniz bir ada ! Şehir merkezinden bir otobüs ile gidebiliyorsunuz. Tabi ben ne yaptım YÜRÜDÜM!:) Biraz saçmaladım bu konuda ama yürümeyi sevdiğimi söylemiştim:) Peki bu adada neler mi var? Bisiklete binebilir (Ben öyle yaptım), piknik yapabilir, nehire girip güneşlenebilirsiniz veya ormanda oturup kitabınızı okuyabilirsiniz. Huzur dolu bir gün garanti ediyorum.





Burası da Knez Mihailova caddesi. Buraya Belgrad'ın kalbi diyorlar çünkü herşeyi burada bulabilirsiniz:) Pazar günü sokak festivali vardı ve çok tatlı arabalar dizilmişti.




Fotoğrafın çekildiği cadde ise İstanbulun Karaköyü dedikleri ve Skadarlija bölgesinin biraz ilerisinde bulunan 'Red Bread' isimli cafede çekilmiştir. Taze sıkışmış meyve suları cidden çok lezzetliydi ama sandviç için aynı yorumu yapamayacağım:) Yediğim en iyi sandviç diyemem:)



Ve son olarak marinaaaaa:) Bana göre özel hiç birşey yoktu ama bir üst sokağı Savamala oldukça hareketliydi.


Kısaca toparlamak gerekirse; eğer ucuz ve Avrupa havası tadında bir tatil yapmak istiyorsanız, kesinlikle Belgrad'ı bir görün derim. 3 gün bana dolu dolu yetti ama bence 1 hafta bile kafa tatili için kalabilirsiniz. Ben 09 Haziran 2017 de gittim ve hava mükemmeldi. Havası ve küçük bir yer olmasına rağmen yemyeşil parklarıyla beni büyüledi. Tabi bir diğer unsurda gayet ekonomik bir yer. Uçak biletini uygun bulursanız hiç beklemeyin gidin derim:) 






Yorumlar

Popüler Yayınlar