BARCA BARCA ! BARSELONA:)

Bir şehir düşünün, içkinin sudan daha ucuz olduğu (Avrupa'nın geneli bu şekilde ama burada gece sokakta satılan biralar 1 euro :)), muhteşem lezzetli bir mutfağa sahip ve sıcak mı sıcak bir yer ! BARSELONA !

Sanırım Arda Turan ile birlikte popülerliği daha da arttı İspanya'nın:) Ben 2013 yılında ilk Avrupa şehri deneyimimi Barselona ile açarak çok güzel bir start verdiğimi düşünüyorum. Tabi biz gitmeden baya araştırdık, ee ilk gezi Avrupa'ya. Biz Şubat ayında gitmemize rağmen hava gayet güzeldi. Biletlerimizi 450 TL ye almıştık THY'dan. Her zaman derim, Türk havayollarının sitesini belirli aralıklarla kontrol edin hatta kampanyalardan haberdar olmak için siteye üye olun. Ben biraz fazla takip ediyor olabilirim ama bu sayede çok geziyorum:) Ucuz bilet buldum mu asla kaçırmam bir de hafta sonuna denk geliyor ise:) Bu kadar çok gezmemin püf noktası da bu aslında. Maaş çok orta seviye ve her gittiğim yere kendi imkanlarım ile gidiyorum. Bu arada Barselona biraz daha pahalıdır diğer Avrupa şehirlerine göre.

Evet şimdi gelelim hangi otel'de kaldık. 'Ayre Hotel Gran Vía' inanılmaz merkezi bir yerde ve temiz güzel bir oteldi. Plaça Espanya'nın yanındaydık ve o meşhur caddesi olan 'Ramblas' a sadece bir kaç durak uzaktaydı. Aslında yürünebilir de. Zaten eğer Avrupa'da bir yere gidiyorsanız size önerim, giyin spor ayakkabılarınızı ve yürüyün. Çünkü metro'da giderken görmeniz gereken gizli yerleri kaçırabilirsiniz. Biz otel'de kahvaltı almamıştık çünkü orada ki lezzetli yiyeceklerin tadına dışarıda bakmak istiyorduk:) Bir de normalde Avrupa'ya tek gidiyorsam Hostel tercih ederim ama bu gezim ilk Avrupa gezim ve arkadaşım ile olduğu için Otel'i tercih ettik. Otel'de zaten gayet uyguna geldi. Otel rezervasyonu için ise 'booking' hayat kurtarıcı:)

Gelelim nereye gittik ne yedik ne içtik:)
İlk öncelikle benim için bir gezi de en önemli noktalar o Ülkenin mutfağı olduğu için, öncelikle yemek kısmıyla başlamak istiyorum. Bir kere Tapas'ları muhteşem ve biz gitmeden en iyi Tapas yer neresidir diye araştırdık soruşturduk ve oraya gittik:) Yanında bir kadeh Şarap'la gayet keyifli oluyor. Aşağıda bizim denediğimiz Tapas restaurantlarını belirttim;

La Tapa de Barcelona : Keyifli bir ortam'a sahip. Aslında bakarsanız Barselona'da her yer aynı sıcaklıkta. Akdeniz insanı nasıl soğuk olabilir ki?:)

Ciudad Condal Barcelona : Sunumu, ortamı ve lezzeti çok başarılı olan bu güzel mekan için eminim kime sorsanız size tavsiye edecekleri yerin başında gelir.

Gece Kulübü olarak özellikle bir yer söyleyemem, biz öyle bulduğumuz bir yere dalmıştık.

Paella'yı ise yemeden asla ama asla dönmeyin:) Onun için özellikle bir yere gitmedik. Ramblas'ın üzerinde bulunan bir yere gittik ve oturduk. Aslında bir kaç özel yer haricinde diğer yerleri planlamadan kafamıza göre beğenip oturduk açıkçası.

Sıra geldi en merak edilen ve tam anlamıyla fotoğraf çekmelik o güzel yere; 'Park Güell' :)

Aşağıda benim çektiğim fotoğrafları sıraladım. Biz bireysel gitmiştik, tura katılmadığımız için kendimiz gezdik.

Bu arada çok sıradışı bir park. Gaudi'nin Sagrada Familia eserinden sonraki en iddialı yapısıdır. Şehrin üzerinden yükselen bu sanat eseri park gerçekten görülmeye değer. İçinde bulunan müze de yine Gaudi'nin başka projeler için tasarladığı eserlerini bulabilirsiniz.

Barcelona Casa Batllo binası ise ilgi çeken bir diğer yapıt. Bina Gaudi ve Josep Maria tarafından restore edilmiştir. Dikkatlice yakından bakıldığın da, seramiklerin muhteşem duruşu sizi de etkileyecektir. Bina aslında orta halli bir aile için yapılmıştır. Gaudi tabii ki sanatını yine konuşturmuş diyebiliriz:) Giriş ücretlidir. Metronun Passaig de garcia durağında inerek buraya ulaşabilirsiniz

Sagrada Familia için sanırım ayrı bir başlık açmam lazımdı:) Gaudi'nin ömrü yetmemiş bu yapıtı tamamlamaya ki düşünün nasıl ince bir işçilik söz konusu. Ben gittiğim de devam ediyordu inşaatı ama içeriye ziyaretçi kabul ediyorlar. Duyduğuma göre bitmiş inşaatı. Gaudi'nin hayali Avrupa'nın en büyük mabedini yapmaktı ama maalesef tramvayın altında kalarak yaşamını yitirdi ve gecesini gündüzüne kattığı binanın bitişini göremedi. Çok kısa binanın özelliğinden de bahsedecek olursak; üç cephesinin doğum, ölüm ve Hz. İsa'nın yeniden canlanışını temsil ettiği taştan bir incil, 12 havariyi, dört Evanjeliği, Hz. Merye ve Hz. İsa'yı temsil eden 18 mozaik kubbe ve kule tasarlanmıştır.

Barcelona La Boqueria pazarı Rambla de sant josep’de yer almaktadır.  Gerçekten insanın içini açan güzel keyifli bir yer.

Barcelona'ya tepeden baktığımız zamanlar:) Tam olarak buraya nasıl ulaştık bilmiyorum ama çok yürüdüğümüzü biliyorum. Bir parkın içinden gezerek gitmiştik.

Kısaca Barcelona'ya gidin! :) Bence tam gençler için bir yer ! Gece hayatı, insanları ve havası çooook güzel. Diğer Avrupa Ülkelerine biraz daha pahalı ama buna kesinlikle değer.