Neden bu gezme sevdası ?

Uzun zamandır bir şeye bağlı kalmadan, bir şeyleri tanıtmadan bir yazı yazmak istiyordum ve sonunda tatatam buradayım:) Sonra dedim ki doğaçlama yazayım gitsin. Başlığı da aslında bloğumun ve instagram sayfamın ana teması olan 'gezme' konusu ile ilgili yapmak istedim. Kendimi gezme konusunda asla durduramıyorum ve durdurmak için herhangi bir çaba göstermediğimi anladım. Skyscanner'dan mail gelir; 'ucuz uçak bileti' başlığı altında ve Hilal o sayfadan bilet almadan çıkmaz.. Oysa ki kendime söz vermiştim, bu sene Avrupa'ya gitmeyecek, para biriktirip Asya veya Afrika semalarına uzanacaktım. Taki 'Black Friday' indirimine denk gelene kadar.. Sorarım size; 280TL ye Bologna bileti bulsanız üstelik gidi-dönüş! almaz mısınız? Ben düşünmeden aldım! Birde vizem falan bitmiş, vize parasını düşünmeden hemen aldım. Benim gibi bütçesi yüksek olmayan ve bütün masraflarını kendi karşılayan biri iseniz, gezide ki her adımı düşünmeniz lazım. Her neyse aldık bir kere dedim ve ardından kalacak yer, tren vs derken kendime çok güzel bir tatil yaptım:) Trenide vizeden önce aldım , İtalya'da tren biletleri pahalı, o yüzden işimi şansa bırakmadım. Bir de bana vize çıkmayacağını hiç düşünmedim açıkçası:) neyse 1 gün Bologna sonrasında Floransa gezeceğim. Hatta Floransa'da 2 gün kalacağım için bir gününü Cinque Terre turu ile taçlandıracağım. Aman Allahım şimdiden çok heyecanlı, her günümü planladım:).Sonra bu gezimin planını bitirdim derken, geçen gün mailime skyscannerden bir mail. 'Ucuz uçak bileti' başlıklı maili tıkladım. Geziniyorum yani alacağımdan değil hatta hiç niyetim yoktu. Karşıma Dubrovnik çıktı, THY den ve 360TL ! Almayım da ne yapayım şimdi!!! hem nisan hem Dubrovnik hemde ucuz:) valla gene ani bir hamle ile aldım. Şuan skyscanner'a girmeye korkuyorum açıkçası, her an yeni bir bilet alabilirim:) 

İşte bu benim yakın zamanlar da ani kararlarla iki adet aldığım bilet hikayem. Çok mutluyum, çünkü gezecek olmanın verdiği his çok başka. İşimde daha motiveyim, çünkü 'beklenen gün gelecekse çekilen çile kutsaldır!' mantığı:) O günleri düşününce ve planlar yaptıkça bile mutlu oluyorum. Şu hayatta kesin olarak anladığım tek şey; gezme olayının beni her koşulda mutlu etmesi. Bazılarımız alışveriş yapmaktan, gece dışarı çıkmaktan falan zevk alır işte benimde bu durum seyahatte başıma geliyor. Birde spor yapmak. Tabi seyahatte ki gibi iple çekmiyorum spor yapacağım zamanları ama yapınca da inanılmaz mutlu hissediyorum. Hayat benim için spor ve gezmeden ibaret görüldüğü gibi:) 

Peki siz buldunuz mu sizi hayatta en mutlu eden şeyler neler? Kolay basit bir soru gibi geliyor ama yanıtlaması o kadar da kolay değil.. Mesela alışveriş yapmayı kendine bişeyler almayı sevebilirsin ama bu senin için gerçek mutluluk mu? İşte bu sorunun cevabını kendine vermen önemli. Anlık mutluluk değil, sonrasında düşündüğünde dahi seni mutlu eden şeydir. Bir zamanlar gece dışarı çıkmaktan mutlu olduğumu sanırdım ama anlık mutluluktan başka bir şey değilmiş. Kalıcı şeylermiş insanın hayatını mutlu kılan. Gezmek kalıcı mı diye sorarsanız, evet kalıcıdır. Çünkü orada edindiğim dostluklar, hayat boyu sürüyor. Bir de her gittiğin yer bir şeyler katıyor sana. 

Ülkelerin sorunları bitmez, bu yüzden yaşadığımız hayatı, bize verdiği imkanlar doğrultusunda sonuna kadar değerlendirme hissiyatı doğuyor. İnanın bu yaptıklarımın hiçbiri büyük paralarla değil. Benim için bir Avrupa tatili 1000TL'yi geçmemeli. Evet evet doğru duydunuz. Tabi ben 2 veya 3 günden bahsediyorum. Sonuna kadar eğlenip, gezip, içipte yiyebilirsin. Yeter ki ucuz uçak bileti ve kalacak yerini ucuza ayarla:)

Geçenlerde benim gibi (aslında benimkinden daha çok okunan:)) bir gezgin blogunda röportajım yayınlandı. Darısı hürriyet seyahat'e inşallah:) Bir okuyun valla çok mutlu olurum:))
http://www.savageandfree.com/hilal-akin/



Yorumlar

Popüler Yayınlar