14 ŞUBAT AMSTERDAM'I:)

14 Şubat 2016'da Amsterdam da olduğum için dedim yıl dönümü yapayım ve Amsterdam hakkında benim tecrübe edindiğim bilgileri sizlere aktarayım.

İlk öncelikle Amsterdam uçuşumu 400tl gibi bir fiyata THY'den almıştım. Saatleri birazcık saçmaydı ama bu Amsterdam'ı görmeme engel değildi:) Birde bileti çok önceden almamıştım bu sebeple bu fiyata bu saatleri bulmam dahi büyük bir şans bence:)



Yahu şu üstteki güzelliğe bir bakın:) Şimdi gelelim benim Amsterdam hakkında edindiğim izlenim ve yaşadıklarıma. Havaalanından gideceğim otele metro ile gittim. Bu arada otel'in adı 'Corendon Vitality Hotel Amsterdam'. Otel biraz şehir merkezine uzak olsa da ulaşımı kolaydı. Otelin hemen yanında metro olduğu için pek yol sıkıntısını çekmedik ama özellikle kış ayların da gidiyorsanız dolaşırken donma tehlikeniz varJ Ben soğuğu sevmeyen biri olduğum için yanlış zaman da gittiğimi düşünüyorum. Yazın dahi soğuk olan bir yerden bahsettiğimiz için aslında Amsterdam için iklimin pek önemi varmı bilemedimJ Bu arada otelin sahipleri türk olduğu için otelde bazı türk esintileri vardı.  Bir de otel normal hostellere vs oranla pahalı gelebilir ki benim gibi her gittiği yerde hostel’de kalan biri olarak, ücret fazlaydıJ Her ihtimale karşı oteli booking’ten bir check etmenizi tavsiye ederim.



Haydi gelelim asıl konu olan ‘Amsterdam’da ne yapılır?’

Çok büyük bir yer değil öncelikle. Eğer benim gibi sadece 2 gününüz var ise uykusuz, yorgun ama yeterli olacağını düşünüyorum. Bir kere Dam Meydanın da  her şey. Ben ilk gece gittiğim de etrafta çok garip tipler vardı ve biraz ürkmüştümJ Bu arada taksilerde pahalı binmeyin, ben yaptım siz yapmayınJ Sanırım bana göre en pahalı Avrupa gezim burasıydı..:)

Aşağıda size madde madde eğer 2 gününüz var ise nasıl değerlendirebileceğiniz söylüyorum efendimJ

1.Gün

Amsterdam tren, metro veya havaalanından Map alarak turunuza karar verin. (Harita en iyi dostumuzdur arkadaşlarJ)
  •         Haritayı aldık ee şimdi nereden başlayacağız diye kara kara düşünmek yerine bir ‘information desk’ görürseniz ona danışabilirsiniz ama benim size tavsiyem seyahat’e çıkmadan önce gideceğiniz yeri araştırıp, blogları inceleyip ona göre bir liste çıkarmanız. Ben hep Avrupa gezilerimi 2 veya 3 gün şeklinde yaptığım için planlı programlı olmak zorundayım.
  •         Dam Meydanına gidin ve orda güzel bir cafe veya pub’a oturun ve biraz etrafınızı izleyin ve deyin ki içinizden ‘aman Allahım ben AmsterdamdayımJ
  •         Sonra eğer müze gezmek istiyorsanız onları araştırın ben pek müze gezme taraftarı değilim eğer ki kısa süreliğine gittiysem.
  •         Heineken Experience’e gidebilirsiniz. Biz çok sıra olduğu için zamanımızı öldürmemek adına gitmemiştik çünkü sırada o soğukta uzun saatler bekleyebilirdik ama siz gidin güzel şeyler duydum hakkındaJ
  •          Eğer hava güzelse bisiklet kiralamanızı tavsiye ederim. Şehir o kadar mükemmel ki her yerde bisiklet var ama her yerdeJ yada sokaklar da yürüyün kaybolun, fotoğraf çekilin bol bolJ o kadar keyifli ki sokakları gezmelere doyamayacaksınız.
  •          Volderpark’a gidip yeşilliğin güzelliğinin tadını çıkarın.
  •          Tabi ki de ‘I AMSTERDAM’ yazısının önünde fotoğraf çekininJ
  •          İlk günün akşamı Red Light District’e gidin. Farklı bir deneyim yaşayacağınızı garanti edebilirimJ Heralde Amsterdam’ın bu kadar tanınmasının sebeplerinden biride burası olmalıdır.


      2.Gün

  •          İlk gün biraz yorulduk, ee geceden de kalmayız 2. Güne biraz sakin güzel bir kahvaltı ile başlayalımJ Özellikle belirteceğim bir yer yok. Dam Meydanına atın kendinizi.
  •         Van Gogh Müzesi belki bugün aktiviteniz olabilir. Gezmeye değer bir müze.
  •          Veee tabi ki kanal turu yapmadan asla dönmüyoruz. İşte tam da o kanal turunda aşık oldum ben bu şehre.
  •         Kanal turu da bitti evet şimdi ne yapacağız? Yemek yemek için bir pub’a gidin ve biranızı yudumlarken günün yorgunluğunu atın.


Özellikle uyuşturucu kokusunu sık sık aldığınız bu şehir de inanın o koku sizi rahatsız etmeyecek. Çünkü şehir güzel, insanlar sıcak. Gitmeden önce biraz içimde korku ile gitmiştim ama gidince kimsenin kimseye zararı olmadığı, herkesin kendi halinde kafa rahat bir şekilde takıldıklarını görünce çok sevdim. Benim size tavsiyem, Amsterdam’a gidin ve ne kadar vakit geçirecekseniz kafanız rahat birşeyi takmadan günlerinizin tadını çıkarın..




Keşke bir daha gitsem diyorum ama bu sefer yazı tercih edeceğimJ

İyi gezmeleeeer..

Yorumlar

Popüler Yayınlar