Herşeyin başı SAĞLIK !

Ne kadar da ciddi bir başlık oldu değil mi? ama doğruya doğru:) Şimdi biraz konudan konuya atlamış gibi göründüm ama bu bloğu açmamda ki amaç hem gittiğim uygun seyahatlerim hakkında bilgi vermek hemde sporcu kişiliğimin vermiş olduğu yetkiye dayanarak spor ve sağlık hakkında birşeyler yazmak:) 

En baştaki yazımda belirtmiştim. Marmara Üniversitesi Spor Akademisi mezunuyum. Bizim okulun bir özelliği de okurken kesinlikle çalışman gerektiğidir. Bende bu vesile ile çalışma hayatına erken yaşta atıldım. Çeşitli spor salonlarında ve spor okullarında çalıştım. Benim için ayrı bir yeri olan, uzun yıllar yaptığım ve kazandırdığı para ile Kanada'ya gitmemi sağlayan PİLATES ! İlk bir ön yargıyla yaklaştım ama yapınca ve kendi vücudumda değişikleri görünce çevremdeki herkesin yapması için teşvik ettim:) Ben hiçbir zaman kilolu bir kız olmadım ama bölgesel yağlanmalarım fazlasıyla lise yıllarında göze batardı. Can simitlerim beni az korumadı:) Pilatese başlamadan önce asla 75 in altına düşmeyen kilom şuan 66larda geziniyor:) Bu arada boyum 1.87 yani lütfen boyuma göre kilom aşırı değil:) 

Peki Pilates kilo verdirir mi? 

Eğer doğru beslenmeyle birlikte pilates yapılırsa gayet güzel kalıcı kilo verebilirsiniz. 

Birde sizi uyarayım kilo verme dediğimiz olay maalesef ' ay ben bacaklarımdan vermeyim ama göbeğim gitsin yok yollarım kalsın vs.' gibi taleplerinizi hiç bir spor karşılamaz. Seçmece değildir bu iş. Kilo verirken zaten vücut ilk başta vücudunuzdaki en yağlı yerden vermeye başlar. 

Pilates çok güzel şekillendirir ve sıkılaştırır. En derindeki kaslarınızı dahi çalıştırdığını ders sırasında inanın çok güzel hissedebilirsiniz. 

Pilates Haftada kaç gün yapılmalıdır?

Benim tavsiyem haftada maksimum 4 ama vakti olmayanlar 2 yede düşürebilir. Araya birde kardio dediğimiz koşu, yürüyüş, bisiklet vb. aktiviteleri de eklersek kilo vermemek için her hangi bir engelimiz kalmaz. 

Unutmayın ki kilo vermede spor ve uyku neredeyse eşit miktarda katkı sağlarken ve beslenme en büyük paya sahiptir.
Yani yeme düzeniniz değişmediği sürece hiç bir sporda kalıcı bir etki bulamazsınız. 

Yeme düzeni hakkında ayrı bir blogta yazacağım.

Biraz daha konuşalım Pilates hakkında. Sports International Fitness salonunda çalıştım 2 sene kadar ve tabi bir kaç özel stüdyoda da eğitimler verdim. 

Pilates aslında sizi verdiğiniz kilodan çok, daralmanızı sağlar. Diyet yaparken veya spor yaparken yapılan en büyük yanlış sürekli tartıya çıkmaktır. Önemli olan verdiğiniz kilo değil olay giydiğiniz kıyafetlerdeki değişimlerdedir. Bence kilo vermeye başlamaya kafaya koyduysanız ilk başta yapmanız gereken kıyafetlerde bunu anlamamızdır. Ben hiç yapamadım ama fotoğraf çekmekte işe yarıyormuş:)

Bir başka bloğumda sporla ilgili yararlı bilgiler veriyor olacağım. Takipte kalın !:)










Yorumlar

Popüler Yayınlar