Macera Dolu Amerika !

Gerçekten de öyle değil mi? Macera dolu bir Ülke. Biraz ürkütücü, merak uyandıran ve herkesin rüyası olan Ülke AMERİKA.

İlk yazımı Amerika Seyahatlerimi yazarak başlamak istedim. Benim ilk gözağrım, ilk uçak seyahatimi yaptığım ülke. İlk uçak deneyimi için biraz değişik bir tercih oldu ama hiç bir zaman uçaktan korkan biri olmamıştım.

Üniversite birinci sınıftayım, lise arkadaşımla dedik ki bir Work and Travel yapalım ve Amerikayı ucuz yollu bir görme fırsatı elde edelim:) Amerikayı ucuz yollu gezmek istiyorsanız başka bir yol düşünmeyin tabi eğer öğrenci iseniz. Hem para kazanıyorsunuz hemde geziyorsunuz. Bundan daha güzel ne olabilir ki? Biz Wyoming Eyaletinde Lander adında bence Dünyanın en küçük şehrine gittik:) Bir kocaman caddeden ve bir büyük marketten oluşan sadece çalışıp paranı biriktirebileceğin bir yer. Türk yok diye gittiğimiz ama bir sürü Türkün yaşadığı bir yer olsa da şirin ve travel kısmı için verimli bir yer. Mc Donalds'ta mutfakta çalıştım çünkü hiç ingilizcem olmadığı için kasaya vermediler. Türk olduğumuz için çok çalışıyor ve çok kazanıyorduk. Sürekli bize saat vermelerini sağladık diyebilirim:) Amerika'da saatlik para alıyorsun yani bir saatin önemi büyük. 3 aylık sakin köy hayatından sonra gelelim TRAVEL bölümüne :) Aşağıdaki haritada görüldüğü gibi Wyoming Nevada'ya yakın ee tabi rotada ona göre çizildi:)

Birde eğer 21 yaş altında Amerikadaysanız işiniz biraz sıkıntı olur çünkü yaş sınırı 21 ve bizdeki gibi yok yeaaaa birşey olmaz demeyin valla hiç bir şey yapamıyorsun yani gece kulübüne gidemiyorsun mesela. Her neyse şimdi size Work kısmını bitirdikten sonra geçtiğim ikinci ve en güzel kısım olan Travel kısmına gelelim. Gittiğim yerler sırayla;

• Las Vegas
  • Los Angeles
  • San Diego
  • New York

Şimdi Work and Travel zamanında gittiğim yerlerde sadece öğrenci işi kısa tatiller şeklinde oldu. Work kısmında Mc Donalds'ta 2.000 $ yakın bir parayla yola çıktık ( Buna bilet ve kalacak yerler dahil değil, onları gitmeden internetten ayarlamıştık)

İnternetten ayarladığımız uçuşlar için site www.kayak.com (Amerika içi en uygun bilet bulabileceğiniz bir sitedir)
Konaklama için ise klasik www.booking.com

Las Vegas

Vegas'ta Hotel tarzı bir yerde kaldık. 2 gece kaldık ama bilindiği gibi Vegas tam bir günah şehri:) Sabaha kadar partiler, eğlenceler yani sanatmış oymuş buymuş aramayın ki zaten Amerika genelinde aramayın zaten. Biz bu iki gün boyunca gezdik yürüdük tabi 21 yaş altı olduğumuz için hiç bir kulübe giremedik. Alışveriş için gitmiştik aslında birazcık çünkü Amerika genelinde en ucuz outletlerden biri olarak Premium Outlet'in en uygunu orada bence:) Türkiye'de alamayacağım bütün markaları almıştım ve hala kullanıyorum sanırım 2011 yılında gitmiştim. Vegas'a ilk gittiğimde hiç birşey anlamamıştım ama ikinci gidişimde herşey daha farklıydı:) Onuda Amerika yazımın ikinci bölümünde bulabilirsiniz.

Havadan dahi ışıl ışıl bir yer burası!

Ve havaalanın da sizi karşılayan Limuzunler:)

Tabiki oynayamamıştık:) 21 yaş altıysanız Amerika'da hayat zor..

Los Angeles - San Diego

Burası çok büyük bir şehir ve bizde Los Angeles gezimizi tek başımıza çok pahalı geleceğini anladığımız için tur sitesinden tur satın aldık ' www.taketours.com ' (Bu site Avrupa içinde güzel fırsatları var, bakmanızı tavsiye ederim). Tur ile hem Los Angeles'ta Universal Studio'yu gezdik hemde günü birlik San Diego'yu gezdik. Bu gezilerimiz boyunca 2 gece 3 gün bizi Holiday Inn'de konaklattılar. Hem ucuz hem konforlu bir turdu. Ve son durağımız olan New York için 6 saat sürecek olan Los Angeles'tan uçağa bindik ama biz bir hata yaptık. Bir gecemiz boşta kalıyordu ve bizde dedik havaalanın da geçirirz vakit son gece, ah demez olaydık..Sanırım kutuplardan sonra en büyük soğuk Los Angeles Havaalanında var ama gece. Bizde şöyle duyduk sanırım gece kimse kalmasın diye bilerek soğutuyormuş insafsızlar:)

Biraz Universal Studios fotoğrafları ile anılarımı paylaşayım:) Gitmeden dönmeyin!

Bu gösteri için ıslanmayı göze almanız lazım :)

SAN DIEGO :)

New York

Tam bir haftamız kalmış ve dönüş uçağımızı New Yorktan almıştık, sonuçta o kadar Amerikaya gelmişiz ve bir daha gelme şansımız olmayabilir diye NYC görmeden gitmeyelim dedik. Gel gör ki cebimizdeki para ya çılgınlar gibi gezecektik veya gezmeyip otelde kalıp paşa paşa aç kalacaktık:) Neyse ki komşumun oğlu New Yorkta yaşıyordu ve üç kızı seve seve kabul etmişti:) ama New York adeta macera doluydu:)

Uçaktan indik ve önceden komşunun oğlu arkadaşını yollayacak oda bizi subway ' e durağından alacaktı. Plan süper biz 3 saf kız bindik subway'e ve geldik sözleştiğimiz durağa. Hep anlatılır ve filmlerde izlerdik ya NYC'de yanlışlıkla bir ara sokağa girsen ya soyulursun ya tecavüze falan uğrarsın. Film işte bir altyapı oluşturmuş bize ki kendi adıma açıkçası bir korku ile gittim. Her neyse yaklaşık 2 saat o Subway'in etrafında içinde bekledik gelen yok ve telefonlarımız asla çalışmadı. Şans bu ya adam birden belirdi:) Bizi sonunda kurtardı ve o büyülü sokakların içinden geçerken pat türk pidecisinin önünde durdu, işte o an hayatımın en mutlu anlardan biriydi sanırım:) 3 aydır açlığını çektiğimi bir türk yemeği.. acımasızca yedik. Sonrası da ise eve gelerek bir güzel dinlendik. Ertesi gün gezmek için dışarı çıktık ve bize dikkat etmemizi falan işte böyle şeyler söylediler. Ah NYC büyüleri beni o 5th avenue falan baya güzel hani diyorlar ya ' yok yeaa bizim Taksim gibi ' oldu canım evet Taksim:)
ama şöyle birşey var ki ben New York'ta yaşayamam diye düşünüyorum çünkü gerçekten korkutucu bir yer eğer ki yanlış sokağa girersen.. Tamda bu korkuların üstüne maalesef bu hatayı yaptık ve yanlış metro durağında indik.. hemde zencilerin olduğu bir yer. evet evet indik:) Saçma sapan bir taksi çevirdik ama adam korsanımsı birşeydi. Şükür böbreğimiz alınmadan eve gittik:)

En asıl bomba ise uçağımızın kalkmaması oldu. Uçağın tam içindeyken arızalandı ve bir gün daha kaldık. Tabi ki havayolu şirketi herşeyimizi karşıladı ve ertesi sabah kazasız belasız Ülkeme döndüm.

Tabi bunlar Work and Travel kısmında gezdiğim yerlerdi. Birde Kanadada yaşarken 21 yaşının üstünde olduğumda gittiğim yerlerde var:)

• Seattle
  • Las Vegas
  • San Francisco
  • Miami
Ama sizi şunu söyleyeyim, gerçekten Las Vegas'a ikinci gidişim birinci gidişimden çok farklıydı:)

Work and Travel yapacak olan arkadaşlarım 21 yaşınızı doldurup gidin gerçekten pek anlamı yok eğer ki daha genç gidecekseniz.

Şimdi aşağıda biraz WAT günlerinden kalan fotoğrafları paylaşıyorum...

İşte o arkamda duran Subway hayat kurtarırdı:) (Subway'in tadı Amerika'da bir başka..)

Sanırım ilk gündü. Keşif için çıktık ve 10dk sürdü:)

Evimizin bahçesinde akşam keyfi:)

Lander'a yakın bir yere kampa gittiğimiz yerden manzaralar:)